Gastenboek
brugbediening
Beste Tom,
Op zondagmorgen 7 augustus lagen we met 10 schepen voor de Zeelandbrug te wachten op de opening van 0910 uur. De brug ging niet open. Er stond een harde wind en bij bft 7 wordt de brug niet meer bediend, daarom via kanaal 18 opheldering gevraagd over de vertraging. Geen verbinding te krijgen va de VHF !(6x opgeroepen) Dit lukte per telefoon wel en kreeg onduidelijke antwoorden over de reden van vertraging: "wellicht computerproblemen", "ben net op dienst, moet dit even navragen" etc. Het maakte een zeer onprofessionele indruk. Diverse zeilers keerden al terug richting Zierikzee. Heb daarna de havenmeester Zierikzee gebeld of hij af wist van mogelijke stagnatie. De havenmeester is ook gaan informeren en belde mij keurig terug met de mededeling dat een ambulance transport de oorzaak was geweest van vertraging. Daar moesten wij het maar mee doen maar hadden zo onze bedenkingen.
met vriendelijke groeten
Leendert Boudesteijn
Ondernemer
Goedemorgen Dick,
(Laten we elkaar maar tutoyeren) Voor een ondernemer vind ik je tamelijk lijdzaam. Een ondernemer staat immers klaar voor zijn klanten, hij wil ze de beste kwaliteit bieden en accepteert geen onnodige wachttijden. Niet bij bruggen en niet bij specialisten. In mijn lange jaren als ziekenhuisdirecteur heb ik die altijd bestreden, soms met succes. Leuk dat je Spinoza op mijn home-page vond.
Met groet, Tom
brugwachter
Beste Tom,
Ik ben geen brugwachter en ook geen ambtenaar
en sinds 22 jaar ondernemer die ook graag zeilt
Helaas heeft u mij niet helemaal begrepen.
Mijn reactie was bedoeld als spiegel voor uw in mijn ogen nogal primaire reactie.
Gezien uw medische achtergrond , weet u beter als geen ander dat mensen te pas en te onpas iets kan overkomen , zelfs brugwachters.
Ik zal u overigens mijn eigen ervaringen met specialisten (lees wachttijden) besparen .
non ridere
non lugere
neque detestari
sed intelligere
vriendelijke groet,
Dick
Brugwachter?
Hey Dick,
(DICK?) Of ben je zelf brugwachter? Of ambtenaar bij Rijkswaterstaat? Publieke dienstverleners worden betaald door ons als belastingbetalers. Dan mag je verwachten dat de dienstverlening gewoon in orde is
Opmerking van een andere zeiler
Een uurtje wachten op de brugbediening? En dat wil de wereld over?? laat me niet lachen LUL!!
moeder steers
hallo ans nog van harte gefeliciteerd met je moeder,92 jaar wat een bijzondere leeftijd,ik hoop dat je haar nog vele jaren hebt,mijn moeder was 78 nooit ziek geweest,ik mis haar nog steeds na 14 jaar,groetjes astrid van hoorn-den adel.
historie
Tom,
leuk dat je zo vasthoudend en succesvol de verbinding van dat grachtje met het open water hebt teruggevonden. Ik lees je speurtocht met genoegen
huis
he ans en tom,
we hebben weer eens jullie site zitten lezen, heel leuke lektuur altijd, de heer wilders (die noemen we bij ons thuis consequent "onze hoogblonde vrijheidsbestrijder" komt voorbij, de opwarming van onze planeet, afkalvende gletsjers, en niet in de laatste plaats, jullie nieuwe huis in gorkum.
ik ben nog ns in mijn oude fotoboeken gedoken, daar vond ik nog een foto van het oude pand wat er vroeger stond. of het nu een pakhuis was of een woonhuis, kan ik me niet meer herinneren, er liep wel een soort steigerachtige omloop omheen zoals je kunt zien.
veel plezier ermee, blijf schrijven,
vr. groet, cees streefkerk.
De scholekster is in orde!
Zie verslag van vandaag.
Scholekster
Ha pap,
Wij zijn zo benieuwd naar het lot van de scholekster. Any news?
Liefs,
Floor & Pijke